​Не всі аналітики впевнені в успіху 4-дюймового iPhone SE

20 марта 2016

Не всі аналітики впевнені в успіху 4-дюймового iPhone SE

У понеділок увечері Apple повинна представити iPhone SE - новий компактний смартфон з 4-дюймовим дисплеєм. Апарат збереже розмір екрану iPhone 5, представленого в 2012 році, однак отримає покращену «начинку», включаючи топовий процесор A9 і 12-мегапіксельну камеру.

Випуск нового iPhone відбувається в незвичайний час. Перший такий смартфон з'явився в січні 2007 року, згодом нові моделі з'являлися кожен червня аж до iPhone 4S в 2011 році, коли випуск новинок перекочував на осінь. На думку аналітика Above Avalon Нілу Сібарта, відхід Apple від традиції є «визнанням того, що тренди продажів iPhone зараз дещо відрізняються від тих, що очікувалися керівництвом корпорації».

Вартість iPhone SE може скласти $ 400-500, що менше цін на інші моделі компанії, однак куди вище цін на продукцію конкурентів - так, флагманський смартфон компанії Xiaomi Mi5 продається за $ 260. «Кілька більш агресивна цінова політика може відкрити багато можливостей», - цитує RNS Кароліну Міланезі з Kantar.

За даними Kantar, лише третина покупців телефонів в США задоволена екраном менше 5 дюймів, в той час як більш великі екрани привертають понад половини покупців. Бен Бажарін з Creative Strategies оцінює потенційний попит на чотиридюймові моделі в 15% ринку.

Остання спроба Apple домогтися успіху в середовищі більш чутливих до ціни покупців відбулася в 2013 році, коли вона випустила iPhone 5c в пластиковому корпусі. Спочатку нова модель була не дуже популярна, але навесні її продажі росли.

Аналітики RBC Capital Markets вважають, що випуском нової моделі Apple хоче скоротити цикл оновлення смартфонів, який виріс за останні кілька років з 23 до 27 місяців. Спостерігачі прогнозують, що продажі iPhone SE можуть скласти в поточному році 15-20 млн штук (при загальному прогнозі продажів iPhone в 2016 році понад 220 млн).

Повернення до чотиридюймові корпусу дозволить Apple здешевити новий пристрій і підстьобнути продажу, вважають в KGI Securities. Більш доступний пристрій дозволить компанії не тільки мотивувати користувачів на оновлення пристроїв, але і зміцнить позиції виробника на активно зростаючих ринках Азії і Латинської Америки, де компанія поки програє бюджетним конкурентам. Величезний потенціал є і у Індії, де продажі Apple інтенсивно ростуть: у 2015 році - на 76% (до 1,7 млн смартфонів).

Продажі «нового старого» пристрою можуть принести Apple додаткові $ 5,5 млрд в 2016 фінансовому році і додаткові продажі в обсязі до 10 млн пристроїв, вважають експерти RBC Capital Markets. На їхню думку, з iPhone SE компанія зробить ставку на Індію, а другою категорією потенційних покупців нової моделі стануть нинішні володарі застарілих пристроїв iPhone 5c і iPhone 5s.