​Як Apple вб'є ринок ноутбуків за допомогою iPad Pro

15 ноября 2015

Як Apple вб'є ринок ноутбуків за допомогою iPad Pro

На цьому тижні Apple почала продажі 12,9-дюймового планшета iPad Pro. І оголосила початок кінця епохи традиційних ноутбуків.

Невідомо, яку книгу глава Apple Тім Кук вважає своєю коханою. Але цілком імовірно, що це «Володар Кілець» Толкіна. Оскільки логіка продуктової лінійки Apple, як зазначає Nv, все більше і більше вибудовується навколо ідеї суперпродуктів, які повинні переважати над усіма іншими. Навіть якщо мова йде про канібалізм - про знищення одними продуктами компанії інших її продуктів.

Свого часу iPhone фактично звів до статистичної похибки продажі плеєрів iPod, які колись були основним джерелом прибутку Apple.

Восени 2015 року, коли вийшли iPhone 6 і iPhone 6 Plus з великими діагоналями екранів (4,7 і 5,5 дюймів відповідно), продажу планшетів iPad стали скорочуватися. До цього, 4-дюймові екрани iPhone попередніх поколінь не вирішували всіх задач користувачів, багато з яких продовжували паралельно користуватися iPad. Але з появою великих iPhone необхідність у iPad стала відпадати.

Здавалося б, Apple спокійно переживе це, враховуючи, рекордні продажі iPhone. Однак, з'ясовується, що у Тіма Кука є інший план.

11 листопада в продаж надійшов планшет нового покоління iPad Pro. Він покликаний не тільки поправити справи з продажами планшетів Apple, але і в вивести канібалізм всередині продуктової лінійки Apple на новий рівень. Справа в тому, що iPad Pro може стати вбивцею ноутбуків, запевняє Тім Кук. Причому, не просто абстрактних ноутбуків на ринку. Але і вельми конкретних - тих, які виробляє сама Apple.

У своїх недавніх інтерв'ю Тім Кук підкреслював, що планшети в цілому є більш прогресивним інструментом, ніж традиційні лептопи. Більше того, він прямо вказує на те, що, на його думку, все, що потрібно користувачеві, це планшет і смартфон.

«Я думаю, якщо у вас є iPhone з великою діагоналлю екрана, то, скажімо, iPad mini вам просто не потрібен», - сказав Кук в одному з інтерв'ю.

Отже, Кук не побоюється, що iPad Pro «з'їсть» продажу інших планшетів компанії - 9,7 дюймового iPad Air і 7,9-дюймового iPad mini. Більше того, він, мабуть, не боїться, що продажі нового планшета знизять попит на ноутбуки компанії.

Аналітики схильні поділяти оптимізм глави Apple. Згідно з недавнім прогнозом дослідницької компанії Forrester, загальна частка великих планшетів складе 20% від усього ринку планшетів вже до 2018 року (сьогодні цей показник становить 14% - в основному за рахунок планшетів Microsoft Surface). Загальний обсяг щорічних продажів планшетів складе до цього часу 250 млн штук (проти сьогоднішніх 210 млн).

«Я вважаю, що iPad Pro замінить ноутбук або настільний комп'ютер для багатьох користувачів, - упевнений Кук. - Після того, як вони почнуть користуватися ним, вони зрозуміють, що їм більше нічого не потрібно. Хіба що смартфон ».