Як стати успішним: 10 принципів Стіва Джобса

28 ноября 2015

Люди, які відмовляються жити за правилами і змінюють світ, завжди викликають інтерес. Які саме якості дозволяють стати успішним, виділитися з натовпу і створити щось справді унікальне? Чим геній відрізняється від "обивателя"? Заради відповіді на ці питання і варто дізнатися більше про творця Apple Стіва Джобса.

Незадовго до виходу в кінотеатрах фільму «Стів Джобс» в Росії виходить книга журналіста Брента Шлендера. Вона називається «Становлення Стіва Джобса», в ній викладені не тільки біографічні факти про засновника Apple, але і деякі «принципи Джобса». Автор книги сформулював 10 яскравих постулатів.

1. Намагатися змінити світ

Бізнес ніколи не був для Джобса просто бізнесом, він глибоко вірив у цінність того, чим займається. За його власним визнанням, Стів не хотів бути схожим на жодного відомого йому підприємця: на першому місці у нього завжди стояло не заробляння грошей, а прагнення змінити світ на краще. Наприклад, Apple він створював, бо мріяв подарувати людству нові можливості, пов'язані з персональними комп'ютерами.

2. Вірити в свою місію

Джобс вірив у свою винятковість. З самого початку він був схильний поводитися як імпресаріо, що переконує людей слідувати за метою, яку часто бачив він один, а потім координував їх зусилля і підштовхував процес. Все, що стосувалося роботи, було для Стіва глибоко особистою справою. Ця пристрасть вела його до інтуїтивним проривів, які, у свою чергу, рухали вперед всю електронну галузь.

3. Ніколи не здаватися

Через низку помилкових дій, зашкодити бізнесу, Джобса звільнили з Apple, але він не опустив руки і створив компанію NeXT, в якій знову намагався придумати проривний комп'ютер. Коли і це починання принесло невдачу, Джобс купив студію Pixar і привів її до успіху. Через багато років його покликали в першу створену ним компанію, щоб він допоміг впоратися з виниклими до того моменту величезними проблемами. Сьогодні Apple могла б вже й не існувати, але Стіву вдалося врятувати її!

4. Вчитися на помилках

Поширена думка, що у Джобса був нестерпний характер. Він, звичайно, відрізнявся нетерпимістю, грубістю, а часом здійснював не надто моральні вчинки. Однак ніхто не замислюється, що за роки, проведені зовні Apple, Стів навчився правильно використовувати свої сильні сторони і взяв під контроль деякі небезпечні риси свого характеру. Він дійсно багато в чому змінився, став м'якшим і навчився слухати інших людей, інакше навряд чи досяг би такого успіху.

Брент Шлендер запевняє: «Я не можу пригадати жодного іншого бізнесмена, який би зростав, змінювався і дорослішав більше, ніж Стів».

5. Бути людяним

Співробітник Apple Тім Кук розповідає про Джобса: «В його характері була певна м'якість, яка поступово розвивалася в ньому. Це проявлялося по-різному. У компанії працювали співробітники, у яких (або у членів їх сімей) були проблеми зі здоров'ям. Стів використовував всі мислимі можливості для того, щоб вони отримали кваліфіковану медичну допомогу. Він робив це на мажорній, а не мінорній ноті, часто говорячи: «Телефонуйте, якщо щось ще буде потрібно». Було багато моментів, в яких виявлялася його турбота або просто тепле почуття. Тим, хто ставить на перше місце виключно ділові відносини, такі вчинки не властиві ».

6. Прагнути до досконалості

Багато дорікали Джобса в зайвій скрупульозності, але він просто завжди намагався робити речі якнайкраще. Він дуже любив свої продукти і хотів, щоб вони були досконалі. І це стосувалося не тільки комп'ютерів. Коли в 2000 році після довгої роботи був створений перший прототип магазину Apple, колегу Джобса Рона Джонсона осінило, що все потрібно було зробити по-іншому. По дорозі в магазин він поділився своєю ідеєю зі Стівом, і той буквально заревів: «Ти розумієш, якого масштабу це зміна? У мене немає на нього часу! ». Однак навряд вони під'їхали, Стів не витримав і повідомив групі присутніх біля нього людей: «Рон вважає, що ми помилилися з дизайном наших магазинів. І він має рацію. Зараз я поїду, а ви все залишайтеся тут і робіть те, що він вам скаже ».

7. Визнавати свою неправоту

У Джобса вистачало сміливості визнати, що він неправий, і змінити своє рішення. Це та якість, якого не вистачає багатьом людям, що досягли його рівня. Нечасто зустрічаєш керівників, які змінюють свої вказівки навіть при великій необхідності. Стів з легкістю йшов на це, якщо тільки справа не стосувалася його ключових цінностей. Через все інше він міг переступити.

8. Не боятися виглядати смішним

Журналіст Брент Шлендер відзначає безпосередність Джобса і його почуття гумору. Якось, описуючи новий інтерфейс, Джобс сказав: «... такий чудовий, що хочеться його лизнути», - і насправді перехилився через стіл і лизнув монітор прямо перед колегами. Шлендер розповідає: «Стів жартував самим обеззброює чином. Одного разу я прийшов до нього на інтерв'ю в шовкової сорочці з яскраво-червоними плямами. Коли я увійшов до конференц-зал, Стів оглянув мене і з усмішкою запитав: «Ти що, до мене встиг зустрітися з розстрільної командою?» - І голосно засміявся ». Вдова Джобса Лорін розповідає, що щирим сміхом він часто заливався, граючи вдома з дітьми.

9. Надихати інших людей

Один з талантів Джобса - надихати оточуючих: колег, друзів, клієнтів. Джобс сам розумів, що його темперамент і тонке відчуття слова - відмінний мотиваційний інструмент. Його презентації незмінно зривали галасливі оплески глядачів, а ентузіазм підприємця багатьох заражав і викликав бажання працювати ще старанніше. Слова Стіва завжди створювали у його команди відчуття того, що він сприймає їх як художників і креативних новаторів, що міняють Всесвіт.

10. Думати про смерть

У знаменитій промові перед випускниками Стенфорда Джобс розповів, що все життя керувався цим принципом: «Коли мені було сімнадцять років, я десь вичитав цитату, яка звучить приблизно так:« Якщо кожен свій день ви будете проживати, як останній, то коли- небудь напевно виявитеся праві ». Ця думка справила на мене глибоке враження, і протягом послідували тридцяти трьох років щоранку, дивлячись на себе в дзеркало, я задаю собі питання: «От якби сьогодні був останній день у моєму житті, став би я робити те, що планую? ». І якщо відповідь була негативною протягом декількох днів підряд, я розумів: треба щось міняти ».